OFERTA EDUCAŢIONALĂ A
ŞCOLII CU CLASELE I-VIII ŞOPÂRLIŢA
2012-2013
Argumente
Oferta curriculară cât şi oferta
extracurriculară a fost elaborată în funcţie de următoarele criterii: utilizarea eficientă a resurselor umane şi
materiale;
- pregătirea personalului didactic;
- interesele elevilor;
- cerinţele părinţilor;
- legătura cu comunitatea locală.
Adaptarea
ofertei educaţionale la nevoile individuale ale populaţiei şcolare a reprezentat o preocupare constanta a conducerii scolii si s-a
realizat prin:
- aplicarea periodica de chestionare privind orientarea şcolară si
profesională
a elevilor din Şcoala cu clasele I-VIII Şopârliţa;
a elevilor din Şcoala cu clasele I-VIII Şopârliţa;
- discuţii individuale
cu elevii privind viitoarea profesie sau viitorul lor traseu,
şcolar/profesional, la orele de consiliere si orientare;
şcolar/profesional, la orele de consiliere si orientare;
- discuţii individuale/de grup cu părinţii elevilor pe tema viitoarei
profesii;
I. FINALITĂŢILE
ÎNVĂŢĂMÂNTULUI
, derivă din Legea
învăţământului, şi îşi propune, formarea unui absolvent în măsură să :
a) decide asupra propriei cariere
b) contribuie la articularea propriilor trasee de dezvoltare profesională,
prin valorificarea propriilor experienţe
c) să se integreze activ în viaţa socială, familie, mediu profesional,
prieteni
II. OBIETIVELE ŞCOLII CU
CLASELE I-VIII ŞOPÂRLIŢA sunt următoarele
a) să formeze şi să dezvolte, competenţe funcţionale de bază, necesare pentru
continuarea studiilor
b) să diversifice oferta curriculară şi extracurriculară
c) să fie un furnizor de servicii educaţionale, în cadrul căruia elevul să fie
implicat în construirea propriului traseu de învăţare
RESURSE UMANE
An şcolar 2012/2013
Personal didactic
Structură: .
Educatoare – 2 titulare
Învăţători - 2 titulari+1 suplinitor
Profesori - 12 din care – 6 titulari
- 6 suplinitori
Nivel de calificare şi formă
profesională
Toate cadrele didactice sunt calificate pentru
învăţământ
Grade didactice
- gradul I-7
- gradul II-2
- gradul definitiv - 6
- debutanţi-2
Cursuri postuniversitare de conversie şi reconversie profesională au absolvite
de un număr de 2 cadre didactice în specializările ed.tehnologica şi informatică.
Repere
strategice
Formarea cadrelor didactice
- Cursuri de
formare şi perfecţionare, seminarii,simpozioane,stagii de formare continuă cu teme diverse ca de exemplu:
- Învăţarea centrată pe elev
- Managementul orelor de consiliere şi orientare
Conducerea şcolii şi responsabilii comisiilor
metodice/arii curriculare vor permanentiza legătura cu C.C.D
Olt, inspectorii de specialitate, şi centrele regionale de
formare şi perfecţionare a cadrelor didactice.
Se vor folosi criterii de promovare şi motivare a cadrelor didactice, în
scopul determinării unei participări mai active a acestora la diferitele forme de
perfecţionare profesională.
Concret,
preocuparea pentru formarea profesională , va reprezenta un reper important
pentru:
- obţinerea salariului
de merit;
- alegerea în consiliul
de administraţie;
- alegerea ca şef/responsabil de
comisie metodică/arie curriculară;
- propunerea
pentru a obţine diferite distincţii şi premii(conform statutului personalului
didactic);
a. Nivel de învăţământ
primar număr de elevi înscrişi -55
- număr de elevi
corigenţi-1
- număr de elevi cu
situaţia neîncheiată
- procent de promovare -99 %
- medii scăzute la
purtare -0
b Nivel de învăţământ gimnazial
b Nivel de învăţământ gimnazial
-număr de elevi înscrişi -55
- număr de elevi
corigenţi-0
- număr de elevi cu situaţia neîncheiată -1
- procent de promovare -99%
- medii scăzute la purtare -0
Transferuri de elevi
Transferuri de elevi
- s-au realizat cu respectarea prevederilor
ROFUIP astfel:
- solicitări de transfer de la altă
unitate şcolară la Şcoala cu clasele I-VIII Şopârliţa-3
- solicitări de transfer de la Şcoala cu clasele I-VIII
Şopârliţa către altă unitateşcolară-4
Evoluţia rezultatelor în anul şcolar 2011/2012 în comparaţie cu
anul şcolar 2010/2011
- se observă în
următoarele tabele
a. Tabel cu procentele de promovare
Nivel de învăţământ
|
Procent de promovare An şcolar 2010/2011
|
Procent de promovare An şcolar 2011/2012
|
Primar
|
95,5%
|
99%
|
Gimnazial
|
95,2%
|
99%
|
a. Tabel cu mediile scăzute la purtare
Nivel de învăţământ
|
Număr medii scăzute An şcolar 2010/2011
|
Număr medii scăzute An şcolar 2011/2012
|
Primar
|
0
|
1
|
Gimnazial
|
-
|
-
|
a. Evaluari naţionale
Număr de elevi absolvenţi
|
12
|
Număr de elevi prezentaţi
|
11
|
Număr de elevi absenţi
|
1
|
Medii sub 5
|
3
|
Medii cuprinse între 5-5,99
|
2
|
Medii cuprinse între 6-6,99
|
3
|
Medii cuprinse între 7-7,99
|
0
|
Medii cuprinse între 8-8,99
|
3
|
Medii cuprinse între 9-10
|
0
|
1. Învăţământ primar:
a. clasa I - Educaţie pentru sănătate
- l oră/săptămână
b. clasa a- II-a - Educaţie pentru sănătate
-1 oră/săptămâna
c. clasa a- III-a - Educaţie pentru sănătate
- l oră/săptămâna
d. clasa a-
IV-a - Educaţie pentru sănătate
- l oră/săptămâna
II. Învăţământ gimnazial
a. clasa a-V
-a - Informatică-,, Prietenul meu
calculatorul”
-1 oră/săptămână
b. clasa a-
Vl-a- - Informatică-,, Prietenul meu calculatorul”
-1 oră/săptămână
c. clasa a-
VII-a - Informatică-,, Prietenul meu
calculatorul”
-1 oră/săptămână
d. clasa a-
VIII-a - Informatică-,, Prietenul meu
calculatorul”
- l oră/săptămână
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu