OFERTA EDUCATIONALA


OFERTA  EDUCAŢIONALĂ  A
ŞCOLII CU CLASELE I-VIII ŞOPÂRLIŢA
2012-2013
 Argumente
Oferta curriculară cât şi oferta extracurriculară a fost elaborată în funcţie de următoarele criterii:  utilizarea eficientă a resurselor umane şi materiale;
- pregătirea personalului didactic;
-  interesele elevilor;
- cerinţele părinţilor;
- legătura cu comunitatea locală.
Adaptarea ofertei educaţionale la nevoile individuale ale populaţiei şcolare a reprezentat o preocupare constanta a conducerii scolii si s-a realizat prin:
- aplicarea periodica de chestionare privind orientarea şcolară si profesională
a elevilor din Şcoala cu clasele I-VIII Şopârliţa;
- discuţii individuale cu elevii privind viitoarea profesie sau viitorul lor traseu,
şcolar/profesional, la orele de consiliere si orientare;
- discuţii individuale/de grup cu părinţii elevilor pe tema viitoarei profesii;

I.  FINALITĂŢILE  ÎNVĂŢĂMÂNTULUI  ,  derivă din Legea învăţământului, şi îşi propune, formarea unui absolvent în măsură să :
    
a)     decide asupra propriei cariere
b)     contribuie la articularea propriilor trasee de dezvoltare profesională, prin valorificarea propriilor experienţe
c)     să se integreze activ în viaţa socială, familie, mediu profesional, prieteni
II. OBIETIVELE ŞCOLII CU CLASELE I-VIII ŞOPÂRLIŢA sunt următoarele
a)     să formeze şi să dezvolte, competenţe funcţionale de bază, necesare pentru continuarea studiilor
b)     să diversifice oferta curriculară şi extracurriculară
c)     să fie un furnizor de servicii educaţionale, în cadrul căruia elevul să fie implicat în construirea propriului traseu de învăţare


RESURSE UMANE
An şcolar 2012/2013
Personal didactic
Structură:                                                                                        .
 Educatoare – 2 titulare
 Învăţători - 2 titulari+1 suplinitor
  Profesori - 12 din care – 6 titulari
                                                           - 6 suplinitori
   Nivel de calificare şi formă profesională
     Toate cadrele didactice sunt calificate pentru învăţământ
 Grade didactice
-  gradul I-7
-  gradul II-2
-  gradul definitiv - 6
-  debutanţi-2
Cursuri postuniversitare de conversie şi reconversie profesională au absolvite de un număr de 2 cadre didactice în specializările ed.tehnologica şi informatică.  
  Repere strategice
     Formarea cadrelor didactice
- Cursuri  de   formare   şi  perfecţionare,   seminarii,simpozioane,stagii de formare continuă cu teme diverse ca de exemplu:
     - Învăţarea centrată pe elev
     - Managementul orelor de consiliere şi orientare

Conducerea şcolii şi responsabilii comisiilor metodice/arii curriculare vor permanentiza legătura cu C.C.D Olt, inspectorii de  specialitate, şi centrele regionale de formare şi perfecţionare a cadrelor didactice.
Se vor folosi criterii de promovare şi motivare a cadrelor didactice, în scopul determinării unei participări mai active a acestora la diferitele forme de perfecţionare profesională.
Concret, preocuparea pentru formarea profesională , va reprezenta un reper important pentru:
-   obţinerea salariului de merit;
-   alegerea în consiliul de administraţie;
-    alegerea ca şef/responsabil de comisie metodică/arie curriculară;
-   propunerea pentru a obţine diferite distincţii şi premii(conform statutului personalului didactic);


 Analiza rezultatelor an şcolar 2011/2012
a. Nivel de învăţământ primar număr de elevi înscrişi -55
-  număr de elevi corigenţi-1
- număr de elevi cu situaţia neîncheiată
-  procent de promovare -99 %
-  medii scăzute la purtare -0
b Nivel de învăţământ gimnazial
-număr de elevi înscrişi -55
-  număr de elevi corigenţi-0
-  număr de elevi cu situaţia neîncheiată -1
-  procent de promovare -99%
- medii scăzute la purtare -0
Transferuri de elevi
       -  s-au realizat cu respectarea prevederilor ROFUIP astfel:
        - solicitări de transfer de la altă unitate şcolară la Şcoala cu                clasele I-VIII Şopârliţa-3
-   solicitări de transfer de la Şcoala cu clasele I-VIII Şopârliţa către altă unitateşcolară-4


  

Evoluţia rezultatelor în anul şcolar 2011/2012 în comparaţie cu
anul şcolar 2010/2011

- se observă în următoarele tabele
a. Tabel cu procentele de promovare

Nivel de învăţământ
Procent de promovare An şcolar 2010/2011
Procent de promovare An şcolar 2011/2012
Primar
95,5%
99%
Gimnazial
95,2%
99%
a. Tabel cu mediile scăzute la purtare

Nivel de învăţământ
Număr medii scăzute An şcolar 2010/2011
Număr medii scăzute An şcolar 2011/2012
Primar
0
1
Gimnazial
-
-



 Performantele obţinute de elevii Şcolii cu clasele I-VIII     Şopârliţa în anul şcolar 2011/2012
 a. Evaluari naţionale

Număr de elevi absolvenţi
12
Număr de elevi prezentaţi
11
Număr de elevi absenţi
1
Medii sub 5
3
Medii cuprinse între 5-5,99
2
Medii cuprinse între 6-6,99
3
Medii cuprinse între 7-7,99
0
Medii cuprinse între 8-8,99
3
Medii cuprinse între 9-10
0
 CURRICULUM  LA  DECIZIA  SCOLII
1. Învăţământ primar:
a. clasa I                                                       - Educaţie pentru sănătate
- l oră/săptămână
b.  clasa a- II-a                                             - Educaţie pentru sănătate
                                                                                        -1 oră/săptămâna
c.  clasa a- III-a                                               - Educaţie pentru sănătate
                                                                                          - l oră/săptămâna
d.  clasa a- IV-a                                           - Educaţie pentru sănătate
                                                                                           - l oră/săptămâna
II. Învăţământ gimnazial
a.  clasa a-V -a - Informatică-,, Prietenul meu calculatorul”
-1 oră/săptămână
b. clasa a- Vl-a- - Informatică-,, Prietenul meu calculatorul”
-1 oră/săptămână
c.  clasa a- VII-a - Informatică-,, Prietenul meu calculatorul”
-1 oră/săptămână
d. clasa a- VIII-a - Informatică-,, Prietenul meu calculatorul”
- l oră/săptămână
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu