ROI


Şcoala cu cls.I-VIII, Şopârliţa
Localitatea Şopârliţa, Judeţul Olt
Nr.  293   / 21.09.2012


Regulamentul de ordine interioară

Cap.I – Dispoziţii generale
Art.1.  Prezentul regulament de ordine interioară al unităţii este elaborat în conformitate cu prevederile Legii învăţământului nr. 84/1995, cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 128/1997 privind Statutul Personalului didactic cu modificările şi completările ulterioare, ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilorde învăţământ preuniversitar de stat aprobat prin Ordinul M.E.C. nr. 4747/2001, ale Ordinului comun al M.A.P. (nr.4703/2002) al M.I. (nr. 349/2002) şi al M.E.C. (nr. 5016/2002) şi al Regulamentului Cadru de ordine interioară pentru unităţile de învăţământ preuniversitar din judeţul Olt aprobat de Prefectura judeţuluiOlt, I.S.J. Olt şi I.P.J. Olt.
Art.2. Prevederile prezentului regulament se aplică elevilor, cadrelor didactice, personalului administrativ, persoanelor străine aflate în incinta unităţii de învăţământ.

Cap. II – Organizarea unităţii de învăţământ

Art.3. Structurile organizatorice care asigură proiectarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor, ordinea şi disciplina în cadrul unităţii şcolare sunt:
-          Consiliul Profesoral
-          Consiliul de Administraţie
-          Consiliul de Curriculum
-          Consiliul Reprezentativ al părinţilor
-          Comisiile P.S.I. ; P.M. şi Protecţie civilă
Art.4. Activităţi şcolare
a)      – Cursurile la ciclurile preşcolar, primar şi gimnazial se desfăşoară în două schimburi începând cu ora 8°°.
b)      – Prezenţa la cursuri a elevilor şi cadrelor didactice este obligatorie, orice întârziere sau abatere se va sancţiona conform legislaţiei în vigoare.
c)      – Cadrele didactice se vor prezenta la şcoală cu cel puţin 10 minute înainte de începerea orei de curs.
d)     – La ciclul primar ora de curs va dura 45 de minute, ultimele 5 minute ale fiecărei ore vor fi activităţi recreative.
e)      – La ciclul gimnazial ora de curs va dura 50 de minute.
f)       – După fiecare oră de curs se va face o pauză de 10 minute.
g)      – Toate activităţile curriculare şi extracurriculare se vor desfăşura conform proiectării şi vor cuprinde obiective şi finalităţi conform programelor şcolare cu implicarea tuturor resurselor umane, materiale şi financiare de care dispun unităţile de învăţământ.
Art.5. a) La grădiniţă, pe durata desfăşurării cursurilor se va organiza permanent serviciul pe grădiniţă de către o educatoare, conform graficului, iar paza de către îngrijitorul de curăţenie.
b.) În şcoală pe durata desfăşurării cursurilor se va organiza permanent serviciul pe şcoală din partea cadrelor didactice(prezente în şcoală cu cel puţin 30 min. înaintea  începerii cursurilor) şi a elevilor, conform graficelor afişate şi paza unităţii de către personalul administrativ.
c.) La sfârşitul programului învăţătorul/educatorul de serviciu vor înmâna profesorului  de serviciu procesul verbal aferent zilei respective.
d) În incinta şcolii este interzis fumatul
Art.6.  Persoanele străine care vin în şcoală pentru rezolvarea diferitelor probleme vor fi menţionate în registrul de acces în unitate care se va găsi la locul de aşteptare din unitate (holul de intrare).
Art.7. Conducerea unităţii va ţine legătura permanent cu organele de poliţie şi cele  de pază şi protecţie pentru a fi în măsură să asigure o intervenţie operativă în rezolvarea unor situaţii ce ar putea afecta siguranţa civică în zona unităţilor de învăţământ.
Art.8.  În incinta unităţilor de învăţământ au acces numai autovehicole de transport combustibil, autovehicole ale salvării, pompierilor, poliţiei, jandarmeriei, salubrităţii, precum şi celor care asigură intervenţii operative pentru remedierea unor defecţiuni din unităţi, sau a celor care aprovizionează unităţile cu materiale sau produse contractate. În registrul de acces se vor face menţiuni referitoare la intrarea în unitate a acestora specificându-se ora, marca, numărul de înmatriculare, durata staţionării şi scopul şi alte menţiuni specifice pentru identificarea conducătorului auto.
Art.9.  Accesul persoanelor în unitatea de învăţământ se face astfel:
a)pentru elevi pe bază de uniformă.
b)pentru angajaţii şcolii pe bază de legitimaţii tip eliberate de şcoală.
c)pentru persoanele străine şcolii cu drept de control, în baza legitimaţiei eliberate de instituţia de la care provine.
d)alte persoane: părinţi, vizitatori, invitaţi etc., în baza B.I/C.I.                                                            Art.10. Accesul persoanelor prevăzute la art.9lit.d este permis numai cu aprobarea conducerii şcolii pe baza ecusonului care atestă calitatea de invitat sau vizitator, ecusoane care se păstrează şi se eliberează la punctul de control în momentul intrării, după efectuarea procedurii  de identificare, înregistrare şi control de către persoanele care efectuează paza unităţilor.
Art.11.  Persoanele care au primit ecusonul de invitat sau vizitator au obligaţia păstrării acestuia la vedere pe perioada rămânerii în unitate, precum şi a restituirii la punctul de control, în momentul părăsirii unităţii.
Art.12.  Conducerea unităţii are obligaţia de a asigura păstrarea ecusoanelor neînmânate şi de a viza semestrial valabilitatea celor aflate în uz, aplicând ştampila unităţii în dreptul perioadei corespunzătoare înscrise în act.
Art.13.  Paza şi controlul accesului în unităţi se va realiza cu personal autorizat de unitate şi de postul de poliţie Şopârliţa, în baza planului de pază propriu al unităţii respective.
Art.14.  Personalul de pază şi elevii de serviciu de la punctul de control au obligaţia de a consemna, în registrul ce se păstrează la punctul de control, date referitoare la identitatea persoanei care intră în unitate şi scopul vizitei.
Art.15.  a) Este interzis accesul în incinta unităţii de învăţământ a persoanelor aflate sub influenţa băuturilor alcoolice sau a celor turbulenţi, precum şi a celor care au intenţia vădită de a deranja ordinea şi liniştea publică .
b) Este interzis accesul persoanelor însoţite de câini,cu arme sau obiecte contondente, cu substanţe toxice, explozive-pirotehnice, iritant-lacrimogene sau uşor inflamabile cu publicaţii având caracter obscen sau instigator, precum şi cu stupefiante sau băuturi alcoolice.
c) Se interzice comercializarea produselor de la aliniatele a), b) în incinta şi în imediata apropiere a unităţii de învăţământ.
d) Este interzis accesul în incinta unităţii de învăţămînt fără însemnele distinctive.
Art.16.  Personalul de serviciu, cadrele didactice şi elevii de serviciu pe şcoală au obligaţia să supravegheze comportarea vizitatorilor, să verifice sălile de clasă în care acestea sunt invitaţi, pentru a nu fi lăsate sau abandonate obiecte care, prin conţinutul lor, pot produce evenimente deosebite.
Art.17.  Cu ocazia organizării şedinţelor cu părinţii sau a altor întruniri cu caracter comunicativ, educativ, cultural, sportiv, etc., prevăzute a se desfăşura în incinta unităţii şcolare, conducerea unităţii împreună cu diriginţii şi cadrele didactice care asigură serviciul pe şcoală vor asigura întocmirea şi transmiterea la punctul de control a tabelelor nominale cu persoanele invitate să participe la aceste manifestări, în baza cărora se va permite accesul, după verificarea identităţii persoanelor nominalizate.
Art.18.  Conducerea unităţii va stabili şi afişa semestrial, programul cu publicul la locuri vizibile şi la punctul de control.
Art.19.  După terminarea orelor de curs şi în timpul nopţii, clădirile unităţilor şcolare se vor încuia de către îngrijitorul de curăţenie, care va verifica, în prealabil, respectarea măsurilor adoptate pentru paza contra incendiilor şi siguranţa cladirilor.
Art.20.  În cazul în care în unitatea şcolară se produc evenimente grave, conducerea unităţii sau orice persoană care ia cunoştinţă despre eveniment, are obligaţia să informeze imediat I.S.J Olt şi autorităţile abilitate.
Art.21.  Conducerea Şcolii va înainta, lunar, la I.S.J Olt un raport cu privire la starea disciplinei în incinta unităţii şcolare, care va fi întocmit în baza unei analize realizate cu diriginţii şi comitetele de părinţi  şi care va cuprinde şi aspecte legate de modul de colaborare cu Postul de poliţie.

Cap.IIIConducerea unităţilor de învăţământ

Art.22.  Conducerea unităţilor de învăţământ va fi asigurată de director şi prin membrii Consiliului de administraţie .
Art.23. Conducerea unităţii va elabora fişe cu sarcinile ce-i revin educatoarei, învăţătorului, profesorului, elevului de serviciu.
Art.24. Conducerea unităţii va completa fişa postului personalului nedidactic cu atribuţii specifice pentru întărirea siguranţei civice în incinta şi zona unităţi de învăţământ.
Art.25.  Conducerea unităţi de învăţământ va întreprinde următoarele măsuri:
a) Va întocmi cu sprijinul de specialitate al agenţilor de poliţie, planul de pază al unităţilor în care se va stabili reguli concrete privind accesul, paza şi circulaţia în interiorul instituţiei, plan ce va fi avizat periodic de organele de poliţie la începutul fiecărui an şcolar.
b) Se vor stabili atribuţiile profesorilor de serviciu în legătură cu supravegherea elevilor şi însoţirea după caz a persoanelor străine, menţinerea ordinii şi disciplinei pe timpul desfăşurării programului de învăţământ relaţiile cu persoanele de pază pentru preîntâmpinarea şi semnalarea oricărui caz de pătrundere ilicită în incintă.
c) Va informa organele de poliţie de producerea unor evenimente de natură să afecteze ordinea publică, precum şi de prezenţa nejustificată a unor persoane în incinta unităţii sau în imediata apropiere a acesteia.
d) Va organiza instruirea elevilor, personalului didactic şi nedidactic, precum şi a părinţilor pentru cunoaşterea şi aplicarea regulamentului de ordine interioară.
e) Va asigura împreună cu diriginţii, învăţătorii şi comitetele de părinţi, analize cu privire la starea disciplinară şi măsurile educative sau administrative necesare.
f) Va aduce la cunoştinţă unităţii de poliţie deplasările în grup ale elevilor organizate în alte oraşe sau zone turistice, precum şi activităţile cultural-sportive din judeţ la care participă un număr mare de elevi.
g) Va asigura condiţiile necesare pentru ca, periodic, cadre ale poliţiei să desfăşoare activităţi pentru pregătirea antiinfracţională a elevilor şi cadrelor didactice.
Cap. IV
ELEVII
Exercitarea calităţii de elev

Art.26.  (1)  Calitatea  de  elev  se  exercită  prin  frecventarea  cursurilor  şi  prin  participarea  la  toate activităţile existente în programul fiecărei unităţi de învăţământ.
(2)  Evidenţa  prezenţei  elevilor  se  face  la  fiecare  oră  de  curs  de  către  învăţător/profesor,  care consemnează, în mod obligatoriu, fiecare absenţă.
Art.27. (1) Absenţele datorate îmbolnăvirii elevilor, bolilor contagioase din familie sau altor cazuri de forţă majoră, dovedite cu acte legale, sunt considerate motivate.
(2) Motivarea absenţelor se efectuează pe baza următoarelor acte:
a) adeverinţă eliberată de medicul cabinetului şcolar sau de medicul de familie şi avizată de medicul şcolar (dacă există);
b) adeverinţă sau certificat medical eliberat de unitatea sanitară, în cazul în care elevul a fost internat în spital, avizat(ă) de medicul şcolar (dacă există);
c) cererea scrisă a părintelui/tutorelui legal al elevului, adresată directorului unităţii de învăţământ şi aprobată de acesta, în urma consultării cu dirigintele/învăţătorul clasei.
(3)   Motivarea   absenţelor   se   face   de   către   învăţător   sau   diriginte,   în   ziua   prezentării   actelor justificative.
(4) În cazul elevilor minori, părintele/tutorele legal are obligaţia de a prezenta, personal, dirigintelui actele justificative pentru absenţele copilului lor.
(5) Actele pe baza cărora se face motivarea absenţelor vor fi prezentate în termen de maxim 7 zile de la reluarea activităţii elevului şi vor fi păstrate de către învăţător/diriginte pe tot parcursul anului şcolar.
(6)   Toate   adeverinţele   medicale   trebuie      aibă   viza   cabinetului,   care   are   în   evidenţă   fişele medicale/carnetele de sănătate ale elevilor.
(7)  Nerespectarea  termenului  prevăzut  la  alin.  5  din  prezentul  articol  atrage,  de  regulă,  declararea absenţelor ca nemotivate.
Art.28. Elevii din învăţământul obligatoriu cu handicap fizic, nedeplasabili, cu boli cronice grave, pot fi scutiţi parţial sau total de frecvenţă, beneficiind de îndrumarea unităţii de învăţământ. Scutirea se acordă, la cerere,  de  director,  pe  baza  actelor  medicale  doveditoare  şi  a  recomandării  exprese  a  compartimentului  de igienă şcolară din cadrul direcţiei de sănătate publică a judeţului/municipiului Bucureşti.
Art.29. Elevii şi elevele aflaţi în situaţii speciale (căsătorie, naşterea unui copil, persoane existente în îngrijirea elevului, detenţie etc.) vor fi sprijiniţi să finalizeze ciclul de învăţământ.

Drepturile elevilor

Art.30. (1) Elevii din învăţământul de stat şi particular se bucură de toate drepturile constituţionale. Elevii  din  învăţământul  de  stat  şi  particular  acreditat  se  bucură  de  egalitate  în  toate  drepturile  conferite  de calitatea de elev.
(2) Nici o activitate organizată în unitatea de învăţământ nu poate leza demnitatea sau personalitatea elevilor.
(3) Elevul sau, după caz, reprezentantul său legal, are dreptul de a contesta modalităţile şi rezultatele evaluării.  Contestaţia  se  adresează  cadrului  didactic  respectiv,  care  are  obligaţia  de  a  motiva/justifica modalitatea   de   evaluare   şi   rezultatele   acesteia.   În   situaţia   în   care   argumentele   nu   sunt   considerate satisfăcătoare,   elevul/reprezentantul   său   legal   se   pot   adresa   directorului   unităţii   şcolare,   care,   pentru soluţionarea contestaţiei, va desemna profesori de specialitate, care nu predau la clasa respectivă.
Art.31. (1) Elevii din învăţământul de stat beneficiază de învăţământ gratuit.
2)  Elevii  pot  beneficia  de  burse  sau  de  alte  forme  de  sprijin  material  şi  financiar  pentru  studii, acordate de bănci, în condiţiile legii. Statul îi sprijină material, cu precădere pe elevii care obţin performanţe, rezultate foarte bune la învăţătură sau la activităţi artistice şi sportive, precum şi pe cei cu situaţie materială precară.
3) Elevii pot beneficia de suport financiar şi din sursele extrabugetare ale unităţilor de învăţământ de stat.
Art.32. În timpul şcolarizării, elevii beneficiază de asistenţă psihopedagogică şi medicală gratuită. De asemenea, ei au dreptul la bilete cu preţuri reduse, la spectacole, muzee, manifestări cultural-sportive şi la transportul în comun, pe baza carnetului de elev, vizat la zi.
Art.33.  Elevii  din  învăţământul  de  stat  şi  particular  au  dreptul    fie  evidenţiaţi  şi    primească premii  şi  recompense,  pentru  rezultate  deosebite  obţinute  la  activităţile  şcolare  şi  extraşcolare,  precum  şi pentru atitudine civică exemplară.
Art.34. Elevii din învăţământul obligatoriu primesc gratuit manuale şcolare. Beneficiază de aceeaşi gratuitate şi elevii din învăţământul secundar superior ai căror părinţi au un venit lunar, pe membru de familie, egal sau mai mic decât salariul minim brut pe economie.
Art.35. Elevii au dreptul să opteze, conform legii, pentru tipul şi forma de învăţământ pe care le vor urma  şi    aleagă  parcursul  şcolar  corespunzător  intereselor,  pregătirii  şi  competenţelor  lor.  Pentru  elevii minori, acest drept se exercită de către părinţii/ tutorii legali ai copiilor.
Art.36. Elevii au dreptul să participe la activităţile extraşcolare organizate de unitatea de învăţământ, precum şi la cele care se desfăşoară în palatele şi în cluburile elevilor, în bazele sportive şi de agrement, în taberele  şi  în  unităţile  conexe  inspectoratelor  şcolare,  în  cluburile  şi  în  asociaţiile  sportive,  cu  respectarea prevederilor regulamentelor de funcţionare ale acestora.
Art.37. (1) Elevilor din învăţământul preuniversitar de stat şi particular le este garantată, conform legii, libertatea de asociere în cercuri şi în asociaţii ştiinţifice, culturale, artistice, sportive sau civice, care se organizează şi funcţionează pe baza unui statut propriu, aprobat de directorul unităţii de învăţământ.
(2) Exercitarea dreptului la reuniune, conform art.15 alin. (2) din Convenţia cu privire la drepturile copilului,  nu  poate  fi  supusă  decât  acelor  limitări  care  sunt  prevăzute  de  lege  şi  care  sunt  necesare  într-o societate  democratică,  în  interesul  siguranţei  naţionale,  al  ordinii  publice,  pentru  a  proteja  sănătatea  şi moralitatea publică sau drepturile şi libertăţile altora.
(3) Dreptul la reuniune se exercită în afara orarului zilnic, iar activităţile pot fi susţinute în unitatea de învăţământ, la cererea grupului de iniţiativă, numai cu aprobarea directorului. Aprobarea pentru desfăşurarea acestor  acţiuni  va  fi  condiţionată  de  acordarea  de  garanţii  scrise,  oficiale  privind  asigurarea,  de  către organizatori, a securităţii persoanelor şi a bunurilor.
(4)  În  cazul  în  care  conţinutul  activităţilor  care  se  desfăşoară  în  unitatea  de  învăţământ  de  stat  şi particular contravine principiilor susmenţionate, directorul unităţii de învăţământ poate suspenda sau interzice desfăşurarea acestor activităţi.


Îndatoririle elevilor

Art.38.  Elevii  din  învăţământul  de  stat  şi  particular  au  datoria  de  a  frecventa  cursurile,  de  a  se pregăti la fiecare disciplină de studiu şi de a-şi însuşi cunoştinţele prevăzute de programele şcolare.
Art.39.
(1)  Elevii  trebuie    aibă  o  comportare  civilizată  şi  o  ţinută  decentă,  atât  în  unitatea  de învăţământ, cât şi în afara ei.
(2) Elevii trebuie să cunoască şi să respecte:
a) legile statului;
b) prezentul regulament şi regulamentul intern;
c) regulile de circulaţie şi cele cu privire la apărarea sănătăţii;
d) normele de tehnica securităţii muncii, de prevenire şi de stingere a incendiilor;
e) normele de protecţie civilă;
f) normele de protecţie a mediului.
(3) )  Elevii  trebuie    poarte zilnic semnele distinctive ale şcolii(uniforma, insigna şi cravata)
Art.40. Este interzis elevilor:
a) să distrugă documente şcolare, precum cataloage, carnete de elev, foi matricole etc.;
b) să deterioreze bunurile din patrimoniul unităţii de învăţământ;
c) să aducă şi să difuzeze, în unitatea de învăţământ,  materiale care, prin conţinutul lor, atentează  la independenţa, suveranitatea şi integritatea naţională a ţării, care cultivă violenţa şi intoleranţa;
d) să organizeze şi să participe la acţiuni de protest, care afectează desfăşurarea activităţii de învăţământ sau care afectează frecvenţa la cursuri a elevilor;
e) să blocheze căile de acces în spaţiile de învăţământ;
f)    deţină  şi    consume,  în  perimetrul  unităţii  de  învăţământ  şi  în  afara  acestuia,  droguri,  băuturi alcoolice şi ţigări şi să participe la jocuri de noroc;
g) să introducă, în perimetrul unităţii de învăţământ, orice tipuri de arme sau alte instrumente, precum muniţie, petarde, pocnitori etc., care, prin acţiunea lor, pot afecta integritatea fizică şi psihică a colectivului de elevi şi a personalului unităţii de învăţământ;
h) să posede şi să difuzeze materiale cu caracter obscen sau pornografic;
i) să posede telefoane celulare în timpul programului scolar ,orelor de curs, al examenelor şi al concursurilor;
j) să lanseze anunţuri false cu privire la amplasarea unor materiale explozibile în perimetrul unităţii de învăţământ;
k) să aibă ţinută, comportamente şi atitudini ostentative şi provocatoare;
l)    aducă  jigniri  şi    manifeste  agresivitate  în  limbaj  şi  în  comportament  faţă  de  colegi  şi  faţă  de personalul didactic şi nedidactic unităţii de învăţământ.
Art.41.Elevii        au    obligaţia       poarte   asupra   lor    carnetul   de    elev,   să-l prezinte profesorilor/învăţătorilor  pentru  consemnarea  notelor,  precum  şi  părinţilor,  pentru  informare  în  legătură  cu situaţia şcolară.
Art.42. Elevii din învăţământul preuniversitar de stat trebuie să utilizeze cu grijă manualele şcolare primite gratuit şi să le restituie în stare bună,  la sfârşitul anului şcolar.
Art.43.  (1)  Acordarea  premiilor  elevilor  la  sfârşitul  anului  şcolar  se  face  la  nivelul  unităţii  de învăţământ, la propunerea dirigintelui, a consiliului clasei, a directorului şcolii.
(2) Se pot acorda premii elevilor care:
a) au obţinut primele trei medii generale pe clasă, dar nu mai mici de 9.00; pentru următoarele trei medii se pot acorda menţiuni;
b) s-au distins la una sau mai multe discipline de studiu;
c)  au  obţinut  performanţe  la  concursuri,  festivaluri,  expoziţii  şi  la  alte  activităţi  extraşcolare desfăşurate la nivel local, judeţean, naţional sau internaţional;
d) s-au remarcat prin fapte de înaltă ţinută morală şi civică;
e) au avut, la nivelul clasei, cea mai bună frecvenţă pe parcursul anului şcolar.
Art.44. Unitatea de învăţământ şi alţi factori pot stimula activităţile de performanţă ale elevilor la nivel local, naţional şi internaţional, prin alocarea unor premii, burse, din partea consiliului reprezentativ al părinţilor, a agenţilor economici, a fundaţiilor ştiinţifice şi culturale, a comunităţii locale etc.


Sancţiunile aplicate elevilor

Art.45.  (1)  Elevii  care  săvârşesc  fapte  prin  care  se  încalcă  dispoziţiile  legale  în  vigoare,  inclusiv regulamentele şcolare, vor fi sancţionaţi în funcţie de gravitatea acestora..
(2) Sancţiunile care se pot aplica elevilor sunt următoarele :
a) observaţia individuală;
b) mustrare în faţa clasei şi/ sau în faţa consiliului clasei/ consiliului  profesoral;
c) mustrare scrisă;
d) retragerea temporară sau definitivă a bursei;
e) eliminarea de la cursuri pe o perioadă de 3-5 zile;
f) amendă în valoare de 20 lei pentru posesia şi/sau folosirea telefonului mobil în incinta şcolii;
(3) Toate sancţiunile aplicate elevilor sunt comunicate, în scris, părinţilor/reprezentantului legal.
(4) Toate sancţiunile sunt însoţite de scăderea notei la purtare.
(5) Toate sancţiunile sunt aplicate de diriginte/învăţător sau director.
Art.46.  Pentru  toţi  elevii  din  învăţământul  preuniversitar,  la  fiecare  10  absenţe  nejustificate,  pe semestru, din totalul orelor de studiu sau la 10% absenţe nejustificate din numărul de ore pe semestru la o disciplină/modul, va fi scăzută nota la purtare cu câte un punct.
Art.47.  (1)  Elevii  vinovaţi  de  deteriorarea  bunurilor  unităţii  de  învăţământ  plătesc  toate  lucrările necesare reparaţiilor sau suportă toate cheltuielile pentru înlocuirea bunurilor deteriorate.
(2) În cazul în care vinovatul nu se cunoaşte, răspunderea materială devine colectivă.
(3) În cazul distrugerii sau deteriorării manualelor şcolare, elevii vinovaţi înlocuiesc manualul
deteriorat sau achită contravaloarea acestuia.
(4) Pentru  toţi  elevii  din  învăţământul  preuniversitar, la fiecare 10 prezentări la cursuri fără uniformă , se plătesc 10 lei amendă şi se propune scăderea mediei la purtare cu câte un punct.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu